Код на дисциплината: Z019
ICTS: 5
З
Интерактивни методи в обучението по история
Семестър | Седмична заетост |
---|---|
IV | 2+1 ч. |
Общо | Лекции | Семинарни упражнения | Практически упражнения |
---|---|---|---|
150 | 30 | 15 |
Преподавател
Форма на изпит
-
Анотация
Курсът е насочен към теоретичното изучаване и практическото реализиране на различни интерактивни методи в обучението по история, които са разделени в шест групи: имитационни методи, методи за генериране на идеи, методи за диагностика и оценка, дискусионни методи, стратегии за развиване на критичното мислене чрез активно четене и писане и опитни методи.
-
Препоръчителна литература
Борзова, Л. Игры на уроке истории. Методическое пособие для учителя. Москва, 2003.
Иванова, В., Стойчева, В. Да преподаваме с удоволствие – Устната история в класната стая. Ръководство за учители. София, 2006.
Кръстев, К. С. Методическият прийом „Кроссенс“ като средство за активизиране на учениците в урока по история. – История, 28/1 (2020), с. 77 – 83.
Кръстев, К. С. Словесно-логическите игри в обучението по история. – История, 26/2 (2018), с. 195 – 210.
Табакова, К. Методика на обучението по история (курс лекции). София, 2013.
Стойчева, В. Урокът по история. Учебно помагало. Велико Търново, 2007.
Buehl, D. Classroom Strategies for Interactive Learning. Madison, Wisconsin, 2017.
Debates in Teaching History, ed. by Ian Davies. London and New York, 2011.
Murphy, J. 100 Ideas for Teaching History. London – New York, 2005.
Thomas, E. 100 Ideas for Secondary Teachers. Outstanding History Lessons. London, 2017.