Код на дисциплината: ИП/ФП05
ICTS: 6
З
Методика на обучението по история
Семестър | Седмична заетост |
---|---|
V | 4+2 ч. |
Общо | Лекции | Семинарни упражнения | Практически упражнения |
---|---|---|---|
180 | 30 | 30 |
Преподаватели
Форма на изпит
-
Анотация
Основната цел на курса е да подготви теоретично студентите да преподават учебния предмет история и цивилизации в училище. Учебният материал е обособен в четири тематични кръга: 1. Организация и съдържание на обучението; 2. Методи на обучението по история; 3. Учебни форми и 4. Техники на историческото познание. „Методика на обучението по история“ е дисциплина с практико-приложен характер. Тя е пряко свързана с трите педагогически практики – „Хоспитиране“, „Текуща педагогическа практика“ и „Стажантска практика“, които завършват с Държавен практико-приложен изпит.
-
Препоръчителна литература
Кръстев, К. С. Методическият прийом „Кроссенс“ като средство за активизиране на учениците в урока по история. – История, 2020, № 1, с. 77 – 83.
Кръстев, К. С. Словесно-логическите игри в обучението по история. // История, 2018, № 2, с. 195 – 210.
Кушева, Р. Методика на обучението по история. София, 2006.
Радева, М. Методи на обучението по история. // Шопов, Й., Радева, М., Георгиев, Г., Будинов, С., Тодоров, Ю. Проблеми на обучението по история в училище. София, 1993, с. 35 – 72.
Стойчева, В. Урокът по история. Учебно помагало. Велико Търново, 2007.
Табакова, К. Методика на обучението по история (курс лекции). София, 2013.
Шопов, Й., Георгиев, Г. Методика на обучението по история. Второ преработено и допълнено издание. София, 1978.
Haynes, A. 100 Ideas for Lesson Planning. New York, 2007.
Haynes, A. The Complete Guide to Lesson Planning and Preparation. New York, 2010.
Murphy, J. 100 Ideas for Teaching History. London – New York, 2005.
Thomas, E. 100 Ideas for Secondary Teachers. Outstanding History Lessons. London, 2017.